TILSTEDE

Kan en kopp te være viktig?

Når stresset tok overhånd i livet mitt,  ble lukter og smaker nesten borte. Jeg kunne spise chili og knapt kjenne hvor sterkt det var.

 

Å smake, og lukte er noe vi tar oss tid til. Det trenger ikke være intense opplevelser.  Sansene mine kom ikke tilbake over natta. Hver gang jeg satte meg ned, drakk eller spiste noe, husket jeg hvordan det burde smake. Hvordan det var før.  Og ble selvsagt lei meg.

Det er ikke sansekvaliteten i seg selv som er det viktige. Men at vi sanser . At vi tar oss tid.  Hvert eneste øyeblikk kan vi velge å være akkurat her.

Ja. En kopp te er faktisk viktig.

Jeg elsker tekoppmeditasjon! Lag deg en kopp te, finn deg et rolig sted ute eller inne, og nyt 😉

Her er en guidet versjon:

 

 

 

 

BAKOVER SOMMERFUGL

Først, her er guide til hvordan å brette teppene.

Denne hvilen vet jeg er en favoritt hos mange. Er det din favoritt også? Før du legger deg ned nå vil jeg si en ting. Hjerteåpnere kan være fristende å overdrive. Men la kroppen få myke overganger.

Brett 2 pledd ( Mod 2 eller 1 ettersom ryggens lengde. Hodet skal hvile godt) og plasser på øvre del av matten. Øverste pledd kan godt legges slik at det skrår litt ved korsryggen og dermed følger ryggens kurve. Det skal ikke være rom mellom ryggen og pleddene. La ryggen ha støtte hele veien opp.  Pledd nr 3 rulles til en støtte under knærne.

I tillegg kan du om ønskelig lage en liten pute under hodet, håndkle er supert til dette.

En enda høyere støtte under knærne er også fint. Kanskje et rullet pledd til, eller bøker, yogaklasser ect. Bruk fantasien 😉 Legg deg ned, ta noen gode utpust og la kroppen slappe helt av. Alle musklene slipper tak. Myke opp ansikt, kjever og skuldre. Sett klokka på 10 minutter… eller mer… 🙏🏼