HJERTEØVELSER

Har du lyst til å bli med på en gratis utfordring ment som velvære for sjela?

Hva om du praktiserte selvmedfølelse hver dag i en uke?

Fordi jeg vet det vil gi deg mye tilbake, har jeg laget et enkelt program hvor vi jobber med selvmedfølelse ut fra 3 ulike øvelser. Det tar ikke lang tid, kanskje bare 15 minutter hver dag?

Hver dag får du:

Et nytt tema for refleksjon og en enkel oppgave

En hvileøvelse for dyp avspenning

En mindfulnessøvelse eller meditasjon, noen er guidet.

Vi bygger ofte vår indre trygghet og selvsikkerhet på det vi presterer.  Vi søker andres bekreftelser på vår verdi som menneske. Og selv om vi vet at dette ikke henger helt på greip, er det vanskelig å finne en annen måte som gir oss den indre forankringen. Det er vanskelig å stole på hjertet sitt.

Tingen er at vi egentlig er ganske gode på medfølelse. Vi vet hvordan vi best kan motivere venner og andre vi er glade i. Derfor vet vi også hvordan vi kan gi oss selv den omsorgen og støtten vi trenger.

 

Er du med? Hurra! Det gjør meg uendelig glad!

 

Da går vi til det praktiske:

Hver dag ligger som eget innlegg under menyen Hjerteøvelser. Prøv å følge disse kronologisk, da tema er bygget på hverandre.

Hvileøvelsene er lagt opp til 10 minutter, men om du vil ligge lenger er det supert!

DU TRENGER: 3 tykke faste ullpledd,  samt en matte eller teppe til å ha under deg ( ikke sengen)

Her finner du guide til hvordan å brette tepper.

Noen gode råd:

 

  • Finn et rolig sted, uten alt for mange mennesker rundt deg.
  • Legg bort mobilen, ev bruk den til å ta tiden.
  • I starten vil du oppleve at du stadig kommer på ting du må huske.  Ta med deg notatbok og penn og skriv ned slik at hodet også får hvile.

Her finner du øvelsene for dag 1.

Fortell meg gjerne hvordan det går underveis! Lykke til!